Selamat Datang ke Cabaran Redah 4x4 Club...

Redah 4x4 Club yang dahulunya lebih dikenali sebagai XKisah Adventure Team merupakan pertubuhan berdaftar dengan keanggotaan hampir 100 orang 'pilot' 4x4.
Penubuhannya yang lebih kepada penyatuan peminat-peminat 4x4 di bawah satu kelab; menitikberatkan kepada aktiviti-aktiviti riadah, kekeluargaan, projek amal, bantuan kemanusiaan dan komunikasi radio.
Wujudnya kelab ini bukanlah dengan tujuan untuk mencabar kelab-kelab lain apatah lagi untuk mendabik dada dengan kemahiran mengendalikan 4x4 masing-masing, tetapi sebagai satu jambatan bagi hubungan silaturRahim sesama insan.
Semoga kewujudan kelab kami ini akan mendapat tempat di hati masyarakat.

Wasallam,


Presiden
Kelab Redah 4x4 Kuala Lumpur Selangor

Ahad, 22 Februari 2009

Pendaftaran Ahli Redah dalam MERCY Malaysia

Keratan akhbar KOSMO 24 Feb 2009, mukasurat 15.







"Semalam, accident patah tangan, hari ini dah muncul" Itulah semangat Pak Marajali.














Lagi gambar di Photobucket PRXN.



Pada 21hb Feb 2009, Redah 4x4 Club telah melangkah selangkah lagi di dalam komitmennya menunaikan inspirasi rakyat Malaysia yang prihatin di dalam membantu mereka yang kurang bernasib baik, melalui pendaftaran secara rasmi sebilangan ahlinya di dalam MERCY Malaysia.



Pendaftaran yang bermula jam 10.00 pagi itu disusuli dengan sesi penerangan berkenaan operasi MERCY di dalam dan luar negara.



Jika sebelum ini peserta hanya mengatahui berkenaan MERCY menerusi media massa, tetapi dengan adanya program ini, peserta didedahkan dengan sejarah, matlamat, cita-cita, prinsip, komitmen, 'milestone' dan bentuk operasi MERCY yang tidak diketahui umum.




Bagi Redah 4x4 Club, jalinan kerjasama ini diharapkan akan memberi lebih pendedahan secara profesional kepada ahli yang sememangnya telah diketahui umum sebagai kelab yang sentiasa komited untuk membantu masyarakat yang ditimpa musibah.




Siapa yang tahu, mungkin suatu hari nanti Redah 4x4 Club juga akan mengebarkan benderanya di seberang laut melalui operasi kemanusiaan bersama MERCY.



Kepada ahli yang tidak dipilih namanya, harap bersabar kerana selepas ini akan diadakan lagi sesi pendaftaran. Projek perintis kali ini hanyalah sekadar pendedahan awal untuk kita sama-sama melangkah bersama-sama.



Pendaftaran sebagai sukarelawan MERCY untuk'medical' dan 'non-medical' juga sentiasa dibuka kepada umum. Jadi kepada rakan-rakan Redah, Sapporter Redah dan para pembaca blog ini, sila berkunjung ke website MERCY Malaysia untuk mengatahui bagaimana untuk menjadi sukarewan MERCY.




Semoga matlamat awal penubuhan MERCY dan REDAH 4x4 CLUB akan tercapai.




-Kundang...



.



Tiada ulasan: