Selamat Datang ke Cabaran Redah 4x4 Club...

Redah 4x4 Club yang dahulunya lebih dikenali sebagai XKisah Adventure Team merupakan pertubuhan berdaftar dengan keanggotaan hampir 100 orang 'pilot' 4x4.
Penubuhannya yang lebih kepada penyatuan peminat-peminat 4x4 di bawah satu kelab; menitikberatkan kepada aktiviti-aktiviti riadah, kekeluargaan, projek amal, bantuan kemanusiaan dan komunikasi radio.
Wujudnya kelab ini bukanlah dengan tujuan untuk mencabar kelab-kelab lain apatah lagi untuk mendabik dada dengan kemahiran mengendalikan 4x4 masing-masing, tetapi sebagai satu jambatan bagi hubungan silaturRahim sesama insan.
Semoga kewujudan kelab kami ini akan mendapat tempat di hati masyarakat.

Wasallam,


Presiden
Kelab Redah 4x4 Kuala Lumpur Selangor

Sabtu, 24 April 2010

Kembara ke Bumi Suci (Putra Jaya - Mekah 2010)


Sekalung Tahniah diucapkan kepada Oakleaf atau En. Azman Baharuddin (Peneraju Israq Adventure Sdn Bhd) dari seluruh warga Redah 4x4 Club kerana impiannya selama ini untuk mengerjakan umrah dengan menunggang motosikal sudah menghampiri cabarannya.


Impian dan tekad senior atau 'otai' 4x4 ini yang juga merupakan Penasihat Kelab 4x4 Redah, pernah dilontarkan kepada rakan-rakan di dalam Redah malah turut mempelawa sesiapa yang berminat.


Perjalanan yang bakal bermula pada 15 Mei 2010 ini bakal dibarisi 11 buah motosikal berkuasa besar dan 4x4 sebagai unit sokongan dan bakal menempuh 50 hari perjalanan melalui Thailand, China, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran, Turki, Syria, Jordan dan berakhir di Arab Saudi.


Semoga 'israq'(perjalanan) jemaah kita ini akan sentiasa dilindung dan diberkati Allah S.W.T.


Untuk rakan-rakan Redah sendiri, semoga komitmen yang ditunjukkan oleh rakan-rakan kita ini akan dapat dijadikan semangat dan dorongan agar terus bersatu-padu dan bekerjasama dalam mengejar impian setinggi gunung.


Tahniah! Oakleaf.(Israq Adventure)


-Admin.


.

Tiada ulasan: